Chingu(s)

[ EXO-Love ]

ENTRY ABOUT LINKIES BIAS STUFF

I'm the owner of this blog. This blog is about me & my hubby . I post what I like & I like what I post. Proud to be an Exotic ! Thanks to all who come to my blog. Do follow my blog & click nuffy. I'll appreciate it

Chit-Chat


My Seonmul(s)

Click Click
Fanfic - Be My Girl part 3
Assalammualaikum & Annyeonghaseyo
Mesti ramai yang tak sabar nak baca sambungan
Be My Girl ! Betul tak? Okay hari ni saya nak bagi
sambungannya ! I hope u guys enjoy reading it ! & Thx 
for u guys support ! Jasa anda amat di hargai kalau dah baca
Bagi tau la ye jangan senyap2 saya nak pendapat korang
biar saya boleh perbaiki kesalahan saya.. al-maklum lah saya 
ni budak baru belajar mesti la ade buat kesilapan kan2.. Okay la
Jom baca Be My Girl Part 3 !


            Satu kucupan hangat hinggap pada pipi Chanyeol. Dia sudah tersengih macam kerang busuk dengan menampakkan dua baris giginya yang putih melepak. Pipi ku sudah terasa panas akibat perasaan malu yang meluap-luap. “Eceh, blushing pulak die ni… comel jer.. eeee.. geram pulak oppa tengok pipi chagi.. putih merah.. hehe..”pujinya sambil ketawa nakal. Sayang lapar tak? Jom kite makan. Oppa masakkan nak? “ ajaknya lagi. Aku yang dari tadi mendiamkan diri hanya menganggukkan saja.

            “Chagiya.. nak makan ape? Kimbap? Tteokbokki? Sup kimchi? Bulgogi? “ soalnya sambil me‘recommand’kan beberapa jenis makanan kepada ku. “Ape-ape jela chagi tak kisah pun.. semua yang oppa masak semua favourite chagi tau !” balas ku sambil bermain dengan chopstick yang terletak kemas di atas meja. “Betul ni? Okay la kalau macam tu.. chagi duduk sini diam diam oppa masak kejap ye.. jangan nak lari ke mane-mane tau ! Kalau tak oppa kiss sampai lemas ! “ ugutnya sambil ketawa berguling-guling. “Yela, macam tau tau je orang nak lari ! “ aku menjawab selamba sambil menjelirkan lidah kepadanya. “Chagi lari oppa kejar dan tangkap sampai dapat lepas tu oppa ikat chagi ketat-ketat biar tak boleh lari terus. Balasnya sambil tangan nakalnya menarik hidungku yang tak berapa nak mancung ni. Dia terus berlari-lari anak menuju ke dapur. Aku hanya duduk di meja makan sambil mendengar lagu-lagu EXO di telefon bimbitku dengan menggunakan headphone.

             “Sayang.. bangun sayang..”Chanyeol mengejut ku. Aku menggeliat sambil menggosok-gosok mata dan membetulkan rambut yang sedikit kusut. Aku tidak sedar yang aku sudah tertidur dek kerana menunggu Chanyeol menyiapkan makanan di dapur. “Alolo.. siannye die penat sangat ye sampai tertidur tunggu oppa masak... ni oppa dah siap masak.. dah pergi basuh muka tu dulu.. air liur basi pun ada melekat lagi kat pipi tu..” balasnya sambil ketawa terbahak-bahak. “Huh? Air liur? Ade ke?” aku meraba-raba mulut ke. “ Takde pun ! Oppa ni suke kan usik chagi ! Eeee ! “ aku terus menuju ke bilik air untuk mencuci muka. Chanyeol hanya ketawa melihat muka ku yang kemerah-merahan akibat menahan marah.

                Setelah aku selesai membasuh muka aku terus mengambil tempat duduk di di meja bersebelahan dengan Chanyeol.  Aku terkejut apabila kerana terdapat banyak makanan sudah tersedia di atas meja. Tanpa aku sedar aku tersenyum sendiri melihat pelbagai makanan di atas meja. Terasa berbunga hati ini apabila lelaki yang aku cintai menyediakan semua makanan ini dengan penuh kasih sayang. “Sayang.. jangan la tengok je sampai nak terkeluar bijik mata tu.. jom la makan..” ajaknya sambil tangannya laju meletakkan makanan di atas pinggan ku tanpa di suruh.  Aku terus menyuapkan makanan ke dalam mulut. “Wow ! Sedapnye ! Pandai Oppa masak.. kalah chagi..”pujiku dengan ikhlas sambil mengangkat ibu jari. “Betul ke ni chagi? “ balasnya seperti tidak percaya. “Betul la.. buat ape chagi nak tipu oppa!” pujiku lagi. Elok la kalau chagi dah cakap macam tu. Chagi makan la sampai kenyang. Biar cepat besar dan chubby sikit baru sedap nak peluk” dia sudah menggoyang-goyangkan badan sambil membuat gaya  memeluk tubuhnya sendiri. Aku yang sedang makan hampir terhambur keluar makanan yang sedang aku kunyah apabila melihat aksi si dia yang kelakar tapi still cute ! Nasib tak terhambur ke mukanya. “Ape suke-suke ni? Ade badut buat persembahan free ke dekat sini? “  dia menanya apabila melihat aku ketawa sendiri. “Ade.. ade.. Ni badutnye..” aku menunjukkan jari telunjuk ku tepat ke arahnya hidungnya. Chanyeol terus mengigit lembut jari ku. “Yah ! Oppa ! lepaskan la ! Lapar sangat ke sampai jari chagi pun oppa nak makan? Ni makanan banyak atas meja ni.. makan la jangan gigit jari chagi sakit la..” rayu ku minta di lepaskan. “Tau takut.. tu baru sakit sikit.. belum oppa tembak chagi lagi..” dia sudah tersengih nakal kepada ku. Aku memukul lembut pada lengannya. “Eeee.. ngade la Oppa ni.. tak nak kawan..” aku sudah memuncungkan bibir. Malu diusik begitu tapi mahu !

           Setelah selesai makan aku mencuci pinggan-pinggan, periuk, cawan dan sudu di dapur . Manakala Chanyeol mengelap meja makan di ruang makan. Sedang aku khusyuk mencuci pinggan Chanyeol memeluk aku dari belakang. “ Sayang nak oppa tolong ke ?” Chanyeol menawarkan diri. Sebab tula aku sayang giler-giler dekat die. “Takpela dah nak siap pun.. sikit je ni” balasku sambil tanganku pantas mencuci pinggan-pinggan di dalam sinki. “Okay.. oppa tunggu chagi ye” jawab nya  sambil tangan nakalnya tidak berhenti mengusap lembut rambut ku. “Oppa jangan la ganggu chagi.. pergi la tengok tv ke.. berehat ke.. tak pun pergi la mandi..” aku memberi idea agar dia tidak mengganggu ku. “Oppa nak mandi dengan chagi.. boleh?” aku yang mendengar dia berkata begitu hampir terlepas pinggan yang aku pegang bukan kerana pinggan itu licin tetapi aku terkejut apabila mendengar ayat itu keluar daripada mulutnya.. Aku pun tak tahu macam mana dia boleh terfikir sampai macam tu sekali. “Boleh tak chagi? Jebal.. jebal..” dia merayu sambil membuat aegyo. “ Emmm…” 
Bersambung....

Written by Me at 04:14 0 Chingu(s)

? ?